Karlsruher Waggon Maschinenfabriks

Awatar użytkownika
Friedrich von Baden Stempel
Generalleutnant
Generalleutnant
Posty: 2997
Rejestracja: 25 wrz 2022, 20:19
Lokalizacja: Karlsruhe

Odznaczenia Pruskie

Odznaczenia Bawarskie

Odznaczenia Saskie

Odznaczenia Badeńskie

Karlsruher Waggon Maschinenfabriks

Post autor: Friedrich von Baden »

Karlsruher Waggon Maschinenfabriks

Karlsruher Waggon Maschinenfabriks, założone w 1885 roku z inicjatywy Wielkiego Księcia Fryderyka, lokalnych przedsiębiorców oraz parlamentarzystów Badenii, od początku swojej działalności specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości taboru kolejowego. Zakłady szybko stały się kluczowym graczem w rozwoju infrastruktury kolejowej nie tylko w Badenii, ale w całym Cesarstwie Niemieckim.

Do 1924 roku zakłady Karlsruher Waggon Maschinenfabriks znane były z produkcji różnorodnych typów wagonów, w tym wagonów towarowych i pasażerskich. Fabryka dostarczała solidne wagony towarowe, przystosowane do przewozu węgla, drewna oraz towarów masowych. Na potrzeby transportu pasażerskiego produkowała eleganckie i komfortowe wagony 2. i 3. klasy, wykorzystywane przez Deutsche Reichsbahn.

Zakłady w Karlsruhe nie ograniczały się jednak tylko do wagonów kolejowych. W latach 20. XX wieku rozszerzyły swoją działalność na produkcję wagonów tramwajowych, odpowiadając na potrzeby dynamicznie rozwijających się miast. Przykładem są dostawy tramwajów do systemu miejskiego w Karlsruhe, charakteryzujących się niezawodnością i nowoczesnym wzornictwem.

Znaczący rozwój technologiczny fabryki umożliwił wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań technicznych, takich jak stalowe ramy wagonów oraz ulepszenia w zawieszeniu, co znacząco zwiększyło bezpieczeństwo i komfort podróży. Zakłady odegrały kluczową rolę w modernizacji kolejnictwa na terenie Niemiec, przyczyniając się do rozwoju transportu szynowego w regionie.

Obrazek
Friedrich III., Großherzog von Baden, Herzog von Zähringen

Obrazek
Awatar użytkownika
Friedrich von Baden Stempel
Generalleutnant
Generalleutnant
Posty: 2997
Rejestracja: 25 wrz 2022, 20:19
Lokalizacja: Karlsruhe

Odznaczenia Pruskie

Odznaczenia Bawarskie

Odznaczenia Saskie

Odznaczenia Badeńskie

Re: Karlsruher Waggon Maschinenfabriks

Post autor: Friedrich von Baden »

Tabor z Karlsruher Waggon Maschinenfabriks

Lokomotywy (parowozy)

Badische IVh (Schnellzuglok) produkowana przez Karlsruher Waggon Maschinenfabriks (z siedzibą w Karlsruhe), jedna z najszybszych lokomotyw w Niemczech na początku XX wieku. Zaprojektowana do ciągnięcia pociągów ekspresowych na trasie Mannheim-Stuttgart.
Obrazek

Badische VIb używana głównie na trasach regionalnych w Badenii. Była to lokomotywa do pociągów osobowych, produkowana w Karlsruhe od lat 1900.
Obrazek

Pruska P8 produkowana od 1910 roku lokomotywa pasażerska jest dobrą lokomotywą, używaną prze wiele przedsiębiorstw transportowych. Lokomotywa z dwoma osiami napędowymi, o dużej mocy i doskonałych osiągach. Wykorzystywana głównie w ruchu pasażerskim. Pruska P8 została jedną z najczęściej używanych lokomotyw na liniach Reichsbahn. Jest ich ponad 3,500 sztuk.
Obrazek

Pruska G12 to ciężka lokomotywa towarowa z trzema osiami napędowymi, używana głównie do przewozu ładunków na trasach towarowych. Również jest produkowana w naszych zakładach.
Obrazek

Schmalspurlokomotiven Baureihe 99 kolejka wąskotorowa serii 99 również jest produkowana w naszych zakładach, głównie na potrzeby prywatne. Jej maksymalna prędkość to 35 km/h. Lokomotywa waży 18 ton.
Obrazek

Wagony

Wagon 133d to uniwersalny wagon osobowy, żelaznej konstrukcji. Produkowane mogą być w 4 klasach (1 najlepsza, 4 najgorsza). Wagon produkowany jest od 1903 roku. Posiada silniki elektryczne o większej wydajności, co zwiększa jego prędkość i moc, a także zapewnia pasażerom oświetlenie.
Obrazek

Wagon towarowy typ T to produkowane do transportu towarów przemysłowych, w tym węgla i stali, dla rosnącego przemysłu Badenii.
Obrazek

Wagony restauracyjne i sypialne Zakłady Karlsruher Waggonfabrik mogą wytwarzać także luksusowe wagony dla międzynarodowych linii kolejowych, np. kursujących przez Alpy do Szwajcarii i Włoch tudzież do innych mikronacji.
Obrazek

Tramwaje

Elektrolokomotiven A3 to pierwsza badeńska konstrukcja lokomotywy elektrycznej. Powstała w roku 1912. Jej masa to 43,3 t. Może jechać z prędkością 70 km/h.
Obrazek

Südwaggon Baden to innowacyjna konstrukcja lokomotywy elektrycznej, projektu Karlsruher Waggon Maschinenfabriks. Tramwaj ten wymyślono w roku 1924, na potrzeby rodzimego rynku regionalnego. Przystosowany jest on do Badeńskich warunków miejskich, jazdy po terenach górzystych. Z zewnątrz stalowy, w środku drewniany. Jego prędkość maksymalna to 40 km/h. Posiada 20 miejsc siedzących, na 40 ogółem.
Obrazek

Siemens-Schuckertwerke Typ K Produkowane od 1910, tramwaje te są używane w Karlsruhe. Siemens jest jednym z głównych dostawców technologii tramwajowej w Niemczech i współpracuje z zakładami regionalnymi.
Obrazek

Tramwaj serii GT1 ma być protoplastą dla nowej serii tramwajów stosowanych z Niemczech. Konstrukcja powstaje we współpracy z zakładami Hansa Waggonbau w Bremie. Ten nietypowy tramwaj charakteryzuje się niestandardowym układem osi. Pierwszy człon opiera się na dwuosiowym wózku, natomiast drugi na jednoosiowym. Zdecydowano się na wybór takiej konstrukcji wagonu z dwóch powodów: po pierwsze, aby wykorzystać wózki przeznaczone dla niezmontowanych jeszcze tramwajów dwuosiowych, po drugie, aby zmniejszyć liczbę pracowników koniecznych do obsługi tramwajów. Skład złożony z wagonu silnikowego i doczepnego tego typu mógł przewieźć tylu pasażerów, ilu mieściło się w składzie zestawionym z trzech dwuosiowych wagonów: jednego silnikowego i dwóch doczep. Tramwaj ma liczbę miejsc siedzących wynoszącą 30, na 70 miejsc ogółem. Jego prędkość maksymalna to 50 km/h.
Obrazek
Friedrich III., Großherzog von Baden, Herzog von Zähringen

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gospodarka”